תמתי X אורי מאיר ציזיק
יש שיתופי פעולה שמתחילים בטעם, וממשיכים למחשבה.
כזה הוא החיבור שלנו עם הסופר וההיסטוריון אורי מאיר ציזיק — חוקר של היסטוריית הרפואה, התזונה, ובעיקר: הקפה.
ציזיק רואה בקפה הרבה יותר ממשקה. עבורו זהו כוח תרבותי, טקס חברתי, וחומר פעיל שעיצב את העולם המודרני. בכתיבתו הוא עוקב אחרי מסעו של הקפאין, משימושים רפואיים וטקסיים, דרך בתי הקפה הראשונים, ועד מקומו כלב הפועם של התרבות המערבית: מקום של מחשבה, מפגש, וערות חדה.
החיבור בינינו נולד בדיוק שם, בנקודה שבה קפה הוא גם חומר גלם וגם רעיון. בין הדיוק שבקלייה, לאיזון שבכוס. בין מזון כצורך, למזון כבחירה מודעת. ציזיק, שעוסק גם בהיסטוריה של מזון ואיזון ואף חקר צמחי בר למאכל ודרכי שימור עתיקות, מזכיר לנו שקפה תמיד היה חלק ממערכת רחבה יותר של גוף, זמן ותרבות.
זה שיתוף פעולה שמזמין לעצור רגע, ללגום לאט, ולחשוב.